donderdag 7 juli 2016

Bloggen voor dummies: reageren op een bericht....

Soms krijgen we de vraag hoe te reageren op een bericht.


Dat gaat als volgt:
  • onderaan elk bericht vind je een aanduiding van het aantal opmerkingen. Dat kan zijn 'geen opmerkingen' als er nog niemand gereageerd heeft of indien er toch al reacties zijn, wordt het iets als '2 opmerkingen'. Daar klik je op. Er wordt dan een venstertje geopend waarin je je commentaar kan schrijven.
  • Wanneer je klaar bent, selecteer je naast de tekst 'Reageer als' één van de manieren om jezelf te identificeren. Indien je geen van deze mogelijkheden herkent, kan je altijd kiezen voor 'Naam/url'. Je hoeft dan alleen jouw naam ( of tenminste een die wij zouden moeten herkennen ) in te vullen. Je kan het 'url' vakje leeg laten. Je kan ook de optie 'anoniem' selecteren. Zet dan wel je naam in het bericht zelf.
  • Ben je klaar met je bericht, druk dan op de knop 'publiceren'.
  • Klik dan op het vierkantje links van de tekst 'ik ben geen robot' en voer het testje uit.
  • Druk nog een laatste maal op 'publiceren'.
 Veel succes !

4 opmerkingen:

  1. Als ge nu echt ni meer kunt en een paar daagskes op 't gemakske wilt uitrusten, zeg da dan gewoon....;-)
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aha, tiens ja sè, de tijd vliegt eh, dank voor de handleiding maar die had ik niet echt nodig want ik heb nog al blogs gevolgd van India, Peru, Tanzania, Ardèche, dus ik ben er wel een beetje mee vertrouwd. Maar toch een mooie geste van jullie. Ja d' er is zoveel te doen. En als 't goed weer is, zit ik niet zo voor mijn pc...Vandaar ;-). Nu haal ik jullie ritten in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen