dinsdag 5 juli 2016

Dinsdag 5 juli 2016 - Een rustig dagje


Sankt Goar-Schwabenheim an der Selz
afstand: 49km, gem. snelheid: 14.7km/u, stijgen: 140m, dalen: 103m

Vandaag kunnen we 't rustig aan doen want we moeten maar 49km rijden.
 Koen heeft immers met Santos, onze fietsenleverancier in Nederland, afgesproken dat er een lader voor mijn batterij en een extra riem voor zijn fiets zal opgestuurd worden.


Morgen zullen beide stukken met DPD naar ons volgend verblijf, Hotel Pfaffenhofe in Schwabenheim,  geleverd worden.

De tocht gaat verder langs de Rijn, door een streek vol burchten, wouden en wijngaarden.



Het weer is zoveel beter dan tijdens de eerste dagen : ik rijd veel in een topje rond en er moet al gesmeerd worden tegen zonnebrand!


We fietsen noodgedwongen op een lager tempo nu, omdat ik gewoonweg niet vlugger kan zonder ondersteuning. Maar we vinden dat niet erg en genieten van de boten die we zien passeren, 't zonneke op ons bolleke, elkaar ...  Als ik in m'n sas ben, zing ik alle liedjes die in m'n hoofd opkomen.


Gelukkig passeren we hier geen week eerder, want werkmannen zijn hier nog volop bezig de fietspaden vrij te maken van rommel en modder van de voorbije overstromingen.
Daar zijn we toch maar mooi aan ontsnapt!



Om 14.50u arriveren we al in 't hotel, waar we misschien (als de levering van DPD morgen laat is) 2 nachten zullen verblijven. Er is tijd over om zalig niks te doen, naar 't dorpje te wandelen, wat te lezen ...




3 opmerkingen:

  1. Mijn reactie van gisteren is er blijkbaar niet doorgekomen, maar we volgen jullie op de voet. Laad jullie eigen batterij maar op, en ontspan de riem een beetje tot de zending aangekomen is. Frieda en bruno.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enne goed insmeren is ook belangrijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Relaxen is ook vakantie hé, zelfs als dit niet ingepland is ;-). Tof dat het weer iets opgeklaard is...

    BeantwoordenVerwijderen